Inquiring into Local and Indigenous Histories

These lessons are designed to nurture the student competencies required for historical thinking and inquiry. Each lesson introduces a thinking tool and a related historical thinking concept that can then be used to support curriculum-related learning activities and inquiry projects.

2li_EnFr_Wordmark_C.png

The development of these lessons was made possible with generous funding from the Canada History Fund of the Government of Canada.

Keyword

Competency

Grade

Language

Results 22 Clear Filters

Écouter les aînés et apprendre d’eux

Les élèves apprennent l’importance de l’apprentissage par l’écoute des histoires racontées par des aînés. Les élèves réfléchissent aux nuances de l’apprentissage a? partir d’une histoire orale et recon…
Subjects: Social Studies, History
Grades: 7, 8, 9
To access this download, please:

Être à l’écoute de ses émotions pendant l’apprentissage

Les élèves apprennent une stratégie pour identifier et réagir aux émotions qui peuvent survenir durant l’étude d’expériences ou d’événements historiques. Les élèves apprennent à identifier les &eacu…
Subjects: Social Studies, History
Grades: 7, 8, 9
To access this download, please:

Évaluer des commémorations historiques

Les élèves apprennent une stratégie pour évaluer la pertinence d’une commémoration d’un personnage ou d’un événement historique. Les élèves explorent comment les points de vue des commémorations d’un person…
Subjects: Social Studies, History
Grades: 10, 11, 12
To access this download, please:

Explaining the significance of historical events

Students learn about the concept of significance and how it can be used to learn more about local histories. Students use criteria for significance to help explain the importance of person, event, place, or idea. In addition, students learn how to use criteria to explain who should know about an imp…
Subjects: Social Studies, History
Grades: 7, 8, 9, 10, 11, 12
To access this download, please:

Expliquer l’importance d’événements historiques

Les élèves apprennent le concept de l’importance et comment s’en servir pour en apprendre davantage sur une anecdote locale. Les élèves utilisent les critères de l’importance pour expliquer l’importance d’un personnage, d’un &eac…
Subjects: Social Studies, History
Grades: 7, 8, 9
To access this download, please:

Identifying important voices

Students learn a strategy to identify voices and perspectives that should be considered when learning about local histories. Students learn about the value of listening to a range of voices and perspectives when learning about a historically important person, event, place, or idea. Students use crit…
Subjects: Social Studies, History
Grades: 7, 8, 9, 10, 11, 12
To access this download, please: